Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
AGNES Agnieszka Kamińska
Sadowa 4, 59-550 Wojcieszów
tel. kom.: 603 430 340
e-mail: ksiazka@ksiazka.edu.pl
Księgarnia Techniczna
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » MECHANIKA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Hydrodynamiczne łożyska wzdłużne z warstwą ślizgową z PEEK
Dostępność: Chwilowy brak towaru
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
216
Format
B5
Rok wydania
2017
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7348-696-6
  Cena:

przechowalnia

30,00 zł

Monografia zawiera podsumowanie stanu wiedzy w zakresie hydrodynamicznych łożysk wzdłużnych z polimerową warstwą ślizgową uzupełnione o wyniki badań własnych autora w tym obszarze.

W pierwszej części przedstawiono obszerny przegląd znanych z literatury wyników badań, a także opis doświadczeń eksploatacyjnych łożysk z wahliwymi segmentami z pokryciem powierzchni ślizgowej materiałami polimerowymi na bazie PTFE oraz PEEK. Materiały te, z uwagi na swoje właściwości mechaniczne oraz tribologiczne, stanowią atrakcyjną alternatywę dla najczęściej stosowanych materiałów na pokrycia segmentów łożyskowych, jakim są wysokocynowe stopy białego metalu. Łożyska z pokryciem polimerowym w porównaniu do łożysk z pokryciem białym metalem mogą działać np. pod większym obciążeniem oraz w warunkach wyższej temperatury oleju.

W drugiej części monografii zaprezentowano wyniki zrealizowanych przez autora badań teoretycznych i doświadczalnych hydrodynamicznych łożysk wzdłużnych z pokryciem polimerowym, w szczególności wykonanym z kompozytu PEEK. Badania przeprowadzono dla różnych stanów działania łożyska oraz zmiennych wymuszeń, m.in. prędkości obrotowej oraz obciążenia osiowego. Analogiczne analizy autor zrealizował również dla łożyska z pokryciem białym metalem. Pozwoliło to na wykazanie różnic w parametrach pracy oraz przebiegu zjawisk i procesów towarzyszących działaniu badanych odmian konstrukcyjnych łożysk.

Spis treści:

Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów

Wstęp

1. Hydrodynamiczne łożyska wzdłużne polimerową warstwą ślizgową – stan wiedzy
1.1. Rys historyczny
1.2. Materiały stosowane na łożyska z wahliwymi segmentami
1.2.1. Babbit (biały metal)
1.2.2. PTFE (politetrafluoretylen)
1.2.3. PEEK (polieteroeteroketon)
1.2.4. Porównanie materiałów stosowanych na warstwy ślizgowe łożysk
1.2.5. Wpływ warunków pracy na opory tarcia par ciernych polimer – metal
1.3. Połączenie polimerowej warstwy ślizgowej z segmentem łożyska
1.3.1. Rodzaje połączeń
1.3.2. Wytrzymałość połączenia
1.4. Badania teoretyczne łożysk
1.4.1. Zjawiska i procesy towarzyszące działaniu łożyska
1.4.2. Rozwój badań łożysk wzdłużnych
1.4.3. Problemy badań
1.4.4. Aktualnie rozwijane metody badań teoretycznych
1.4.5. Wyniki badań teoretycznych łożysk z polimerową warstwą ślizgową
1.5. Badania doświadczalne łożysk
1.5.1. Problemy badań doświadczalnych
1.5.2. Wyniki badań doświadczalnych łożysk z pokryciem polimerowym
1.5.3. Doświadczenia eksploatacji
1.6. Podsumowanie stanu wiedzy
1.6.1. Wady i zalety łożysk z polimerową warstwą ślizgową
1.6.2. Materiały warstw ślizgowych
1.6.3. Wnioski z przeglądu wyników badań teoretycznych i doświadczalnych

2. Problematyka badawcza, cel i zakres pracy

3. Badania teoretyczne
3.1. Model teoretyczny łożyska wzdłużnego
3.2. Ocena wybranych parametrów materiałowych pokrycia
3.2.1. Moduł sztywności wzdłużnej pokrycia segmentu w funkcji temperatury
3.2.2. Przewodność cieplna pokrycia segmentu
3.3. Wyniki analiz TEHD łożyska wzdłużnego
3.3.1. Wpływ prędkości obrotowej
3.3.2. Wpływ nacisków średnich w łożysku
3.4. Rozkład nacisków na powierzchni ślizgowej łożyska
3.5. Podsumowanie wyników badań teoretycznych

4. Badania doświadczalne
4.1. Obiekt badań
4.2. Stanowisko badawcze łożysk wzdłużnych SON
4.3. Monitorowane parametry pracy łożyska
4.3.1. Obciążenie łożyska i prędkość obrotowa tarczy wału
4.3.2. Parametry oleju smarującego
4.3.3. Czujniki przemieszczeń – pochylenie segmentu
4.3.4. Moment tarcia w łożysku
4.3.5. Temperatura tarczy obrotowej
4.3.6. Temperatura powierzchni ślizgowej i segmentów
4.4. Problemy pomiaru temperatury powierzchni ślizgowej
4.5. Wyniki badań doświadczalnych
4.5.1. Badania w stanach ustalonych – wpływ prędkości
4.5.2. Badania w stanach ustalonych – wpływ nacisków średnich
4.5.3. Krzywe Stribecka – Herseya
4.5.4. Wybiegi łożyska pod obciążeniem
4.6. Podsumowanie wyników badań doświadczalnych

5. Wnioski końcowe i podsumowanie
5.1. Wnioski praktyczne
5.2. Wnioski dotyczące dalszych badań

Bibliografia

Streszczenie w języku polskim
Streszczenie w języku angielskim

Galeria
Opinia o książce
Ocena
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Na skróty...
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2018-06-22 07:29
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.